dissabte, 6 de juny de 2020

La Dehesa



Ruta: La Dehesa

Distància: 7,3 km

Desnivell: 180 m

Participants: Juanan, José Ramón i Jesús.




El punt d'inici el fem al camí d'Escalas per la pista d'Almoroz que es troba cap al km 7,5 de la CV 230.

Després d'uns mesos sense poder gaudir de la nostra afició  a causa del Covid-19, avui ha segut el primer dia que hem pogut retornar, havien moltes "ganetes". 
Punt d'inici
Caminem pel camí d'Escalas en direcció cap al barranc del pinastre i prompte trobme les paletes del PR-CV 320.

Caminem cap a la Dehesa per la "Rocha las muelas".

Prompte ens desviarem per la pista de l'esquerra pel camí la Dehesa.

El camí ens portarà a la llacuna del mateix nom. 

Per la mateixa pista, just a l'arribar on es troba un mirador cap a la llacuna, ens trobem un pi monumental.
Pi monumental
Després de gaudir de les vistes de la laguna, retornem per a anar cap al mirador "la cagà" lloc ideal per a fer el nostre cafenet.
Llacuna la Dehesa
Abans, la sendera ens porta cap a la pedrera "Ruejos", feient moles per als molins, bé hidràulics o de tracció animal. 

Trobem per la senda algunes moles.
Mola
De seguida trobem una paleta que ens indica cap a on hem d'anar per a gaudir de les vistes del mirador "la cagà".

Arribem al lloc ideal per a gaudir de les vistes i del nostre cafenet. Avui hem trobat a faltar el pastís de M. José.
Vistes des del mirador
Després de gaudir d'una bona estona del moment continuem per la sendera senyalitzada pels postes, arribem a l'arenal, una llacuna desecada o aiguamoll estacional que va servir per a l'extracció de sorra i graves per a la construcció.
l'Arenal
Continuem i tornem a arribar al camí la Dehesa, tornem a la llacuna, la tornem a visitar i continuem fins a arribar una bifurcació amb el camí dels "Juncaricos".

Caminem pel camí dels "Juncaricos" fins al començament del camí de la canasta on girem cap a l'esquerra. 

Per aquest cami podem albirar el mirador on hem fet el nostre cafenet. Continuem per la pista fins a arribar a la pista d'Almoroz i acabar la ruta d'avui.






Veure la ruta al Wikiloc Veure totes les fotos de la ruta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada