diumenge, 15 de maig de 2016

Dificultat: Moderada
Temps estimat: 4,5 h

Crestejant el Cullera.

Ruta que per culpa de les condicions metereològiques la fem en dues voltes seguides. Per això trobareu fotos amb pluja i amb sol.
Castell de la Rodana

El punt d'inici es troba just a l'eixida del poble, en la paleta que ens indica la Calçada Romana.

La primera part del recorregut ens orientem pel PRCV 63.6, que no la deixarem fins a arribar al serral d'Algimia.

Senda pel barranc Folquia

El començament el fem per sendera que molt prompte passarà a ser una pista formigonada i que tornarà a fer-se en senda quan pujem al costat del barranc Folquia.

És molt important guiar-se per les senyals del PR per a no perdre's.

Mentre anem pujant deixem el Castell de la Rodana a la nostra dreta. El castell data de l'época íbera i es troba molt ben situat estratégicament. Més informació: wikipèdia

Corral de Joan Vicent
La senda es fa molt agradable gràcies als colors típics de la primavera.

Arribem a la pista del serral d'Algímia i als pocs metres de baixada girem cap a la dreta dirigint-nos al corral de Joan Vicent.

Una vegada passem el corral de Joan Vicent hem de prestar molta atenció a una sendera que naix a la nostra dreta.

Aquesta senda pujarà de forma molt intensa fins a arribar a les cimes.

A mesura que anem pujant gaudim de les vistes. Divisem el golf de València, illes columbretes, cim de l'Espadà, La Pastora, el Batalla, etc.

Vistes al golf de València
Espadà
Vistes cap al Batalla

Una vegada arribem al primer cim, situat a 953m, gaudim encara més gràcies al fantàstic cresteig. Mirem cap a on mirem sempre trobem vistes espectaculars.

Després de crestejar-les, arribem a la Penya Cullera que en el nostre GPS marca a 972m.

Aquest és cresteig que fem per arribar al Cullera amb l'Espadà al fons
La primera volta que el fem no podem gaudir de les vistes, han de ser espectaculars.

És la raó per la qual decidim tornar- la a fer. La segona volta podem assegurar que sí que ho són.

Igualment vam fer, en la primera ocasió, la nostra foto amb la banderola, saborejar el postre de Mª José i com no del nostre cafenet, però degut a la pluja no vam poder fer-ho dalt de la penya del Cullera sinó en la baixada quan la pluja remetia.

En la segona volta sí que vam fer el café i la foto de la bandera en el cim del Cullera.

Una vegada vam creuar la penya Cullera començava el descens.

La baixada es fa per una senda envoltada de sureres i arxilagues. Es fa molt agradable en dies de sol per l'ombria de les sureres.

És prou llarga i pronunciada però igualment, com en la pujada, gaudim de les vistes, en aquesta part, cap al poble d'Almedijar i per els peus de la serralada que hem crestejat.

Balconada
Trinxeres
També ens trobem restes de trinxeres, com en altres ocasions, i de balconets naturals de la rocalla, molt tentatius per a fer-se una foto.

Després de molts zig-zags arribem a una pista al costat del barranc d'Almanzor que ens portarà a Almedijar.

La entrada al poble és per mig una pinada amb una font i una zona recreativa per a totes les edats.

Veure la ruta al Wikiloc Veure totes les fotos de la ruta